Smash it!

Jag tänkte börja blogga igen. Jag känner att jag vill skriva, men vet inte riktigt var jag ska lägga det. Jag vill ha det synligt, men jag vill inte skriva en wall of text på Facebook i tid och otid eftersom jag själv knappt hänger med där och känner att det bara blir meddelande på meddelande som jag missar. Och för att minska stressande notiser för andra så skriver jag här där det är högst frivilligt att läsa.

Jag har varit utan kedjetäcka sedan oktober, i onsdags fick jag äntligen hem det. Kedjetäcke löser väldigt mycket för mig, jag somnar fortare och bekvämare samt sover djupare. Nedbäddad av 10kg kedjetäcke är det svårt att spänna sig. Det känns redan som att min stela och ömma nacke från spända nätter börjar lösa upp sig.

Livet i allmänhet består just nu till största del av stress. Det är också därför jag känner att jag behöver skriva, att placera ut tid då jag faktiskt sitter ner och tänker på mig och mina behov, på vad jag vill göra, på vad jag gjort och vad jag kan. När det blir stilla omkring mig och jag är närvarande i mig själv.

Det är för övrigt något nytt i mitt liv - att jag budgeterar tid. Det har hjälpt mig så mycket att avsätta tid för saker, till och med tid för att göra ingenting eftersom det OCKSÅ behövs.
 
Jag ser verkligen fram emot helgen. Det blir massor av smashande på stan och det är bra människor bakom detta event: https://www.facebook.com/events/2045827645460821/ - därför kan jag varmt rekommendera det. Jag tycker att smash-communityn kan vara rätt hård och eftersom jag inte är en inbiten Smash-nörd så känns det som att jag antingen måste vara in eller out, och då är out så mycket lättare. Men jag har fina kompisar som tar fram det roliga och sportsliga i det!

Ikväll har jag och P fredagsmys, jag är förkyld men har panikvilat och hoppas att jag imorgon är mycket bättre. Lite julmust, chips, Idol och kramar kan nog göra gott.

Kommentera här: