Välrdarna.

 
 
 
Jag har haft en väldigt fin helg. Mycket vänskaper, mycket bra samtal och jag har fått utlopp för min energi på allvar. Jag har sorterat i mig själv och runt mig vilket alltid får mig att känna mig mer stabil och lugnare.
 
Jag bjöd in vänner på Melodifestivalen-tittning igår och på vardagsrumsjam. In i det sista visste jag inte vilka som skulle dyka upp, men vi blev ett bra gäng och jag hade kul. Hela grejen med att träffas för att se på Melodifestivalen är egentligen sekundärt, men det kändes som en bra grej att samlas kring. Jag fattade det som att ingen egentligen ville se på programmet, men vi gjorde det ändå och gjorde en score-board och gav låtarna poäng. Vissa fick höga, andra låga och andra ingenting. Det blev en toalettstol också, vilket kanske säger en del. Men hänget var skönt och jag är glad att ha så fina vänner, så olika men ändå godhjärtade människor som är intressanta och intelligenta. Diskussionerna fortgick in mot natten och jag vill tacka alla som kom och gjorde kvällen till vad det blev.
 
Vi behöver inte säga någonting om vinnaren i tävlingen.
 
Olivia tog en seriös roll i att skriva en text som jag "tonsatte", det vill säga improviserade och vrålade. Jag undrar hur hennes hjärna fungerar, hur hon ens sorterar allting och hur mycket som ska komma ut. Var en fin avslutning också med chill i sofforna och viktiga diskussioner och tankar.
 
Människor är så intressanta, och vänner bryr jag mig om djupt i hjärtat. Jag har plats för många och jag är glad att de verkar ha plats för mig någonstans. Tacksam, snarare. Det bästa är att kunna vara sig själv och inte ta livet så jäkla seriöst, för att sedan dra iväg i filosofiska diskussioner som är lika viktiga. Och jag hade ingen aning om att vi skulle bli så många, jag var redo att sitta själv faktiskt men det blev tvärt om en väldigt fin blandning av olika vänner.
 
Jag har rest idag, utan att röra mig fysiskt. Jag har sett saker jag aldrig sett förut, jag har förstått varför jag känner saker som jag gör och jag har fått lyssna noga på allt omkring. Jag har sett världar i olika tider och på olika platser, jag har återupplevt saker som varit men fått större klarhet i varför det känns som det gör. Livet är en fantastisk grej, naturligtvis oförutsägbart men JAG är inte alltid oförutsägbar. Allt handlar om att förstå och acceptera, få nya perspektiv och sedan göra det bästa av det.
 
Jag ska strax krypa till kojs. Katterna sover och det borde jag också göra. Sömnen har svikit mig ett tag men nu är jag riktigt trött och hoppas på många timmar i sömn- och drömlandet.
 
To do för nästa vecka: Ta tag i det svåra sakerna och belöna mig med att toppa håret hos frisör.
 

Kommentera här: