Mycket att göra.

 
 
 
Förkylningskänslorna går i vågor, jag har smärttoppar men annars är det rätt bra.
 
Jag har i veckan fått besked från njumedicin - jag har en förhöjd risk att det skapas förkalkningar och stenar i mina njurar. Det känns inte roligt, men jag tror att jag åtminstone inte ännu fått någon svår sten eller så. Jag har svårt att skilja ryggvärken från njurarna. Snart ska jag på skiktröntgen för att titta närmre på förkalkningarna/stenarna som eventuellt ligger där.
 
Det är verkligen synd att kroppen går sönder när mitt huvud är läkt.
 
Igår var vi hos doktorn med Puffen. Vi har märkt att han ser mycket sämre samt att han uppenbarligen har gråstarr och tyckte att det var dags för besiktning. Det kändes underligt att bli frågad av veterinären om han såg någonting - det var ju därför vi var där, för att ta reda på hur läget såg ut. Men hur som helst, han har fått ögondroppar utskrivna som vi ska ge ett tag framöver och hoppas att det blir skönt i ögonen för honom även om han inte får tillbaka så mycket syn.
 
Vi bokade även tid för knipsning av tjejerna. Det blir inga fler kattungar för Wilma och Tala känns inte riktigt som moderstypen. Det finns kattungar överallt, vi behöver inte ha dem själva så att säga.
 
Jag är i ett skede där jag styr upp mitt liv så gott jag kan. Igår var jag så stressad att jag var tvungen att skriva upp en lista på allt som stressar mig, och en lista på saker jag kunde göra för att lätta stressen.
 
Jag tog fram min trogna almanacka och skrev ut alla viktiga dagar med tider, samlade mig och insåg att om jag betar av en sak i taget, en dag i taget, så blir det inte så jobbigt. Det är mycket nu under maj månad, det är i princip någonting ganska viktigt varje dag och vissa dagar är mer intensiva än andra, jag inser att jag verkligen behöver kvällarna under en snugrug med en bok eller TV för att känna att det finns någonstans där jag kan vila.
 
Jag vaknade utvilad vid sju, väckte Mary försiktigt med pussar och nu ska vi åka in till stan för att göra lite ärenden. Bland annat titta lite på ringar... Hihi.

Kommentera här: