Dobedido.

 
 
 
Igår åkte jag till zani vid lunchtid för att titta på hennes loppis. Eftersom hon ska flytta över atlanten till USA så gör hon sig av med det allra mesta, så jag kom förbi och tittade. Det slutade med att jag gick hem med allt från böcker till glas, ett par snygga lampor och en gitarr som avdelning F42 på sjukhuset beställt genom mig.
 
Sedan åkte jag och zani med alla grejer till ÅC där vi mötte upp Mary. Vi beställde take away-sushi och medan vi väntade på den så handlade jag lite dryck. Vi släpade sedan hem allting tillsammans och det gick förvånansvärt bra.
 
zani är en fantastisk vän. Tänk att jag har känt henne i över halva mitt liv! Det är hur häftigt som helst. Vi spenderade eftermiddagen med att värdera det jag hittat hos henne, prata om allt, spela Xena Warrior Princess på N64:at och äta sushin vi tagit med hem.
 
Jag är supernöjd med att de har öppnat en ny sushibar här på Ålidhem. Jag har visserligen bara beställt två gånger, och då har det varit New York Rolls från deras meny men det har varit så obeskrivligt gott. Det finns så mycket som verkar hur gott som helst där, och till väldigt bra priser. Rekommenderas varmt.
 
Det är rätt chill i allmänhet med mig, förutom mina ryggsmärtor. Jag kan inte ligga längre stunder för att det gör så ont, jag gör "smärtdansen" vilket innebär att jag rör på mig och skiftar tyngd på fötterna och rör på höfterna för att det gör så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen.
 
Det ska väl göra ont i början, nu när jag tagit itu med min rygg och börjat göra övningar som jag fått av en sjukgymnast. No pain, no gain kanske gäller - det kommer väl antagligen bli bättre med tiden, men i början så väcker jag bara musklerna och nerverna så att de sparkar bakut genom att göra jätteont.
 
Nu ska jag poppa smärtstillande och ta på mig kläder för pyjamas är fint men inte när det är fikadejt i eftermiddag. Och så ska jag göra de där jävla övningarna.
1 YOLANDA:

skriven

Sushi är så gott! :D

Kommentera här: