Det går bra nu.

 
 
 
 
Idag kör jag på skjorta, slips och två tofsar för att få undan håret. Den nya kontorslooken a la Saari. Gretchen sitter bredvid mig och hon är nystämd och fin.
 
Jag har haft en bra dag. Igen. Och igen. Och innan det. Det är en väldigt fin tid. Jag försöker gå upp i halvtid nu och samtidigt bolla med både bröllopsplanering och vår flytt och det går förvånansvärt bra. Vi är uppe i 17 sopsäckar som vi slängt och nu är hemmet avskalat och det mesta nedpackat och ståendes i en hög i köket. Det känns otroligt skönt att ta det i den här takten, att vara ute i så god tid för den stora flytten, den som jag hoppas blir min sista.
 
På jobbet så jobbar jag. När jag är hemma försöker jag varva nytta med nöje och systematiskt rensa ut en sak i taget. Vi är inte inne i juni ännu och vi ligger så långt före, det känns jätteskönt och jag är inte alls stressad, vilket jag trodde att jag skulle vara. Vi har bäddat bra för den närmaste framtiden, med planeringarna och att packa ihop samt slänga, för jag vet att det aknske nu ser ut som att vi har väldigt lite att ta itu med under flyttdagen i början av augusti men vi ska frigöra oss från onödigta materiella saker samt städa en lägenhet som nog behöver putsas en hel del för att bli godkänd. Jag är orolig över att vi kommer få stå för tapeterna som katterna klöst på, men det är också min enda oro. Jag har en allmänt bra känsla.
 
Jag följer ett schema här hemma, det är totalt förbud att jobba med flytten mellan 18-19.30 och sedan efter 21. Nedvarvning är viktigt även om jag skulle kunna fixa allting nu direkt hela natten hela tiden. Det är kontrollerat kaos som jag ändå kan vila i emellanåt.
 
Nu ska jag väcka en trött Mary och slänga ihop middag. Kanske en runda Xena Warrior Princess: Talisman of Fate sen, vem vet. Och hamra på krossen.
 
Inte mätt men belåten.
 
 
 
1 yolanda:

skriven

härligt! :) kram

Kommentera här: