Stresshantering igen.

 
 
 
 
Bilderna är från en annan dag, men jag ville ha med dem för att komma ihåg känslan och trivas.
 
Jag känner mig överkörd av en lastbil, med huvudvärk, sjukdomskänsla och annan värk. Samtidigt så har jag fått bekräftat att mina förkalkningar i njurarna utvecklats till stenar som eventuellt måste behandlas.
 
Okej, skruttig kropp men glad knopp. Det har varit väldigt stressigt, jag fann mig själv med att misströsta över ifall jag skulle klara av att både planera bröllopet, flytta och allt som ligger däremellan. Det är mäktiga saker, men i veckan kommer även middagsinbjudningarna skickas ut och det blir med snigelpost.
 
Ibland tror jag att min förmåga att tappa fokus, eller kanske flytta fokus, fort är en bra grej. Jag kan sitta på bussen och bara sitta på bussen. Även om jag är sen någonstans så vet jag att jag inte kan göra någonting mer än att sitta på bussen, den kommer fram när den kommer fram och jag har ingen makt i det. Så försöker jag tänka med det mesta och då knyter andra tankar an som gör mig kreativ och glad i allmänhet. Och ändå blir saker gjorda, på något sätt.
 
Jag kan oroa mig för att skicka inbjudningarna, men behöver inte just nu. Jag kan oroa mig för flytten, men jag behöver absolut inte göra det just nu. Visst, jag har det i tankarna och det är lite ofrånkomligt med tanke på att det finns saker att fixa och dona med varje dag, men jag sover på nätterna och jag sover gott för att jag faktiskt är helt slut. Det är ju så det ska vara, egentligen.
 
Fast jag måste ju ha framförhållning även om jag tar dagen som den kommer. Jag har satt ner foten nu, efter att ha intensivstädat badrummet så har jag gett upp på de svåraste fläckarna och de trängsta hörnen och insett att anlita flyttstäd skulle vara totalt värt det - flyttstäda är ju en annan sak än att underhållsstäda. Vi har snyggt och prydligt lagt upp det som att vi flyttar våra saker den 7:e augusti till nya lägenheten, låter den/de anlitade städa dagen efter och nästa hyresgäst kan flytta in dagen efter då vi fått se till att vi lämnat en fläckfri lägenhet efter oss.
 
Jag skriver det här lite för att påminna mig själv om att det finns en plan som är genomförbar och som gör att jag tryggt kan ta mig an nästa grej.
 
Ja, det är is i magen som gäller. Idag slickar jag mina problem som är jämförbara med papercuts med Alvedon och så ska jag lägga mig en stund nu.

1up!
1 yolanda:

skriven

hoppas att smärtan går över snart! <3

KRAM

Kommentera här: