Utflykt med mamma.

 
 
 
Idag har vi varit på en ordentlig och välbehövd lite utflyktsdag.
 
Först och främst så började vi dagen med några rundor Mariokart. Malin, bara så du vet det så har du skapat två monster. Vi MÅSTE klå dig och tränar så in i helvete. Du kan inte bara äga oss på hemmaplan liksom.
 
Vi tog oss till Nordmaling med snabbtåget idag, Puffen följde med och det tuffade på fort, ibland 180km/h. Sedan råkade jag få en tant att tro att jag kallade henne kärring vilket var totalt förvirrat, men vi fick oss ett gott skratt i alla fall.
 
Vi åkte och prövade våra omsydda klänningar. Herregud vad Mary är vacker. Jag menar, inte för att jag ser dålig ut i min klänning, faktiskt så strålar jag - men hon är så vacker i sin. När det kommer tårar i provrummet 11 dagar innan bröllopet... Jag fattar inte. Jag hänger inte med.
 
Vi åt lunch och fikade i mitt föräldrahem med mamsen, sedan åkte vi på utställning av Kristina Nilsdotter. Det var en fantastisk utställning och jag fick mersmak. Sedan är resten en berättelse för sig.
 
Vi åkte vidare in till stan, närmare bestämt väst på stan och kollade på BOXERVALPAR! Min mamma är boxerfrälst och alla valpar var tingade, så det var bara ett besök men oj så glada vi blev allihopa. Jag möttes av en jätteglad mamma på antagligen kring 50-60kg som hoppade upp och kramade mig - som om hon trodde att hon var liten och nätt. Jag kramades tillbaka, sedan visade ägaren in oss till hagen och sa "ta en valp så går vi ut" - jorå, just då kunde jag ha tagit en och sprungit fort som fan.
 
VI lekte i hagen, jag blev biten massvis av lekfulla busvalpar men det var så härligt, känslan av att sitta på en gräsmatta med fyra valpar som klättrar på en är helt underbart, jag tror att jag dog sötdöden. Helt fantastiskt var det.
 
Det var speciellt två valpar som mamma gillade, de som var mest framåt och mest svåra. Mamma är nämligen en tuff kvinna som gillar utmaningar och haft två boxrar tidigare så jag visste att hon favoriserade dem. En annan valp var mer tillbakadragen och trött, den fjärde ville mest umgås med mamma.
 
Brukshundar är inte min grej. Jag tror faktiskt inte att hund är min grej egentligen alls, förutom Puffen. Han har verkligen mitt hjärta, han är den mest enkla hund jag haft att göra med, han har en enormt personlighet i en liten kropp. Man kan säga att den där boxermamman trodde att hon var i Puffens storlek, medan Puffen tror att han är en stor hund fast han är en liten skit-shih tzu.
 
Vi avrundade dagen med ett besök på ÅC, köpte tio bitar avokado-sushi att dela på hemma, tog in klänningarna och spelade mer Mariokart. Det har varit en lång och fin dag och jag tackar mamma så mycket, det här var toppen! Precis vad vi behövde i all bröllopsstress.
 
Imorgon är det upp på hästen igen, jag ska jobba men sedan får vi förhoppningsvis besök av Anna med bäbis.
 
Nu är det nedvarning som gäller, samt att portionera ut snusen eftersom jag tänkte köpa en stock imorgon men bara har en bit av en dosa kvar.
 
Lyxproblemen haglar och jag älskar det.
1 Anonym:

skriven

Jag var helt inställd på att ha en stor hund, planerade för ordentlig brukshund men sitter med världens bästa chihuahua nu och har frälsts av småhundar en masse. Man vet aldrig! ;)
Lycka till med planeringarna inför bröllopet!

Kommentera här: