Ingen rubrik. Hur skulle jag någonsin kunna?

 
 
 
Nedräkning... Vi har pratat idag. Jag och Mary har pratat igen och igen och igen.
 
Jag har haft turen att ha människor omkring mig som älskar mig. De som älskat mig sedan jag föddes, de som lärt sig tycka om mig och de som älskar mig ändå efter många om och men. Jag vet att jag inte är enkel alla gånger. Jag vet också att jag bara är en människa. Jag är väldigt noga med att inse min egen brist på originalitet, att jag är som alla andra.
 
Men de senaste dagarna har jag sett någonting i Marys ögon. Hon betraktar mig. Det är inte det att hon lär sig, utan hon förstår. Och även fast hon förstår, så älskar hon mig. Fast hon förstår det goda, det svåra, men allra viktigast det som inte jag förklarat, det som jag inte sett hos mig själv och det som jag inte själv förstått.
 
Att bli sedd, och bli sedd för att någon valt det med sitt hjärta gör ont, för någonstans känner jag att det är någonting som är få förunnat och reaktionen på att bli förstådd på ett plan jag inte trodde fanns är så stark att det blir smärtsamt, fast på ett gott sätt. Det sätter igång så mycket i mig och jag känner bara att jag är lyckligast i världen. Då menar jag inte att jag är glad jämt, eller mår prima jämt, jag menar lycka på ett annat sätt. Att vara lycklig i livet, i relationen, i mig själv. Jag kommer alltid vara trygg i den lyckan oavsett hur jag mår för stunden.
 
Jag blir bara så rädd och rörd över att jag fått förstå att jag är hela världen för någon, som hon är hela världen för mig. Ju mer jag börjar förstå, desto mer perplex blir jag på något sätt. Hur går det här ihop?
 
När man inte tror att en relation kan bli djupare... Hur många gånger har jag inte känt så med Mary?
 
Samförstånd.
 
Det är så otroligt svårt att beskriva dessa saker med ord, jag har gjort mitt yttersta men det går inte längre än såhär. Så det är vad du får. Metaforer vore värdelöst att nöta ut när de ändå aldrig kan förklara någonting i denna kaliber.
 
Och jag ska ingå äktenskap med henne snart, efter alla år, efter alla erfarenheter. Ett äktenskap som inte stannar där, utan som alltid är i rörelse.
 
Ett ord, fler ord, det är bara ord. Men allting är så mycket mer.
1 Viljaleva.devote.se:

skriven

Vilken underbar kärlek du har hittat! All lycka till er! Kram

Kommentera här: