Vad hjälper det att spela spel?

 
 
Jag känner att jag vill förtydliga en sak, när det kommer till vår bössa som blivit ett så kallat "engagemang" (kolla här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=6280566&srcuid=190283356 )
Jag blev uppringd av Musikhjälpen just innan de drog igång, de ville boka en Skype-dejt eftersom vi startat det här engagemanget för att få våra fellow gamers att bidra med en slant för en god sak. Vi kommer spela MarioKart imorgon kring 16-tiden så titta gärna när jag gör bort mig!
 
Om det inte blir sagt då, så vill jag ha det sagt nu. Jag tycker att detta med att spela för att förebygga nöd och död i utsatta områden i världen är lika effektfullt som att sitta en vecka i sängen för freden, Lennon-style. Jag känner att jag som TV-spelsentusiast, trygg i mitt hem och inte rädd för annat än möjligen SD:are (ja, jag ingår i PK-eliten, vi får kakor) ändå vill påpeka detta i att jag har samma ansvar som andra födda med silversked i mun.
 
Vi delar nämligen en jord. Moder Jord är rund, utan gränser, och hon är nyckfull - speciellt när vi behandlar henne illa. Jag respekterar henne, hon är större än människan. Vi kan uppnå mycket, men vi kan inte förebygga vissa saker som har med klimatet att göra. Däremot kan vi hjälpa varandra att minska skadade och dödssiffror när en naturkatastrof drabbar någon del av världen.
 
Jag sitter jämt storögt vid TV:n och vet inte vad jag ska göra, efter varje katastrof. Nu finns det någonting jag kan göra, och jag har skänkt en slant för detta evenemang.
 
Jag tänker inte bli för politisk, för då känner inte alla att de vill lägga pengar i bössan. Jag vill egentligen bara att vi TV-spelsbrukare känner att vi kan enas i en bössa och därmed göra någonting gott! Det är väldigt spännande att se olika grupper fightas om vem som samlat in mest, såklart vill jag att vi gamers visar var skåpet ska stå!
 
Ses imorgon! Eller, ni kommer antagligen se mig om ingenting ändras!
 
 
Söndagsknasen (ja, det är AURYN runt halsen).

Kommentera här: