Kattsvansar.

 
 
 
Hej alla!
 
Jag vaknade och fick piggna till till sirener. Det brann i ett hus bredvid oss och räddningspersonal var där väldigt fort. De verkade ha koll på situationen och ingen blev skadad.
 
Vilka hjältar Umeås räddningspersonal har fått vara den senaste tiden. Jag tycker att de gör ett toppenjobb och de ska ha all cred för det. Även om Umeå är "snällt" jämfört med en håla i skåne så har det ändå varit en hel del tuffa saker under en kort tidsintervall och jag förstår att de ligger under hård press. Om faran är i farten så känner jag mig trygg i att det finns människor där ute som inte bara klarar utan faktiskt vill arbeta med detta.
 
Jag skickade in några bilder från vårt fönster till VK. Sedan gick jag igenom morgonrutinen, för the show must go on och jag åkte sedan iväg till jobbet.
 
Det var härligt att vara tillbaka, men nu är mina dagar där räknade. Den 2:a september kommer jag inte ha tid eller ord för Kärnhuset annat än som besökare. Då blir det tid för studier istället.
 
Jag piskade upp trumsetet i studion en sväng och spelade lite i studion idag. Det var så härligt, jag har verkligen saknat det där rummet där jag någonstans började borsta av min ringrostighet och må bättre i mig själv. Vara med mig och musiken.
 
På väg hem gjorde jag ärenden och när jag kom hem så blev det paketöppning - jag har kommit över ytterligare två originalhandkontroller till 64:at och testkört dem. De fungerar, och eftersom de är original så kan jag också ersätta spaken med en mer varaktik när de blir utslitna. Mysigt, äntligen kan vi köra full multiplayer. I-landslycka.
 
Jag och frusamheten städade lägenheten. Det är fortfarande oklart om var vissa saker ska vara, men tills vidare kommer vi göra vårt egentliga master bedroom till en kvart för allergiska vänner att övernatta i. I helgen kommer Malin testa och se om det funkar.
 
Så fort jag får ro så ska jag skriva en recension om städfirman Umefresh. Jag tänker inte skriva i affekt utan vara saklig. Jag kan kort säga att jag idag sett till att avsluta all kontakt med dem efter helgens rabalder och att jag inte rekommenderar dem till de som är i min situation, att flytta in i en ostädad lägenhet och få flyttstäd postumt.
 
Jag lyssnar in mig på Walk off the Earths senaste skiva så att jag kan yla med i de catchiga refrängerna när vi går på deras konsert i Stockholm i oktober!
 
Och förresten, det kommer bli många kattsvansbilder framöver. Katterna älskar valven!
 
 
1 yolanda:

skriven

SÖta! :)

Kommentera här: