Uppdatering.

 
 
Herregud, har hon slutat blogga!?
 
Nejdå. Jag har bara haft fullt upp. Det är jobb, bostadssökande, ärenden och uppdrag, sjukvård och tv-spel. Då fick bloggen stå åt sidan.
 
Men nu har jag koll på läget. Jag har gjort bort den utdragna processen i att utreda mina njurar, jag har fått tummen ur och bokat tid samt träffat en sjukgymnast angående ryggen samt äntligen gjort nyckelkopior samt en del andra utdragna ärenden. Koll på räkningarna, koll på ekonomin, koll på det allra mesta - äntligen.
 
Jag har tagit en del stryk, jag har huvudvärk 24/7 och igår mådde jag inte bra alls. Det är som att kroppen säger nej nu, och även huvudet. Gårdagen avslutades med att jag nästan föll av toalettstolen för att mitt huvud snurrade så mycket. Raglade direkt i säng. Det var obehagligt, usch.
 
Men jag är inte sjuk eller så, bara stressad. Idag har jag sprungit omkring som en skållad bjärv - Först sjukhuset, sedan buss till stan, in på 4 sound för att köpa en röd liten ukulele, ramlade in på jobbet och sa att jag bara skulle lämna ukulelen och hälla i mig en nutrilettlunch (inte för att jag försöker gå ner i vikt utan för att det är en måltid som går ner på tre sekunder när jag har bråttom), Matilda fick mig att ta ett andetag och en toalettpaus, sedan iväg till låssmeden, tillbaka till Vasaplan och buss till vårdcentralen på Ålidhem där en sjukgymnast tryckte till mig och gav mig övningar att göra. Jag marscherade hem och gjorde min del av städningen trots att jag gick på någon slags reservenergi.
 
Nu väntar jag bara på att den stora tröttheten ska komma över mig. Den är läskig men jag förstår ju att den kommer. En trötthet som en inte sover bort utan som bara gör att jag blir allmänt skum.
 
Men jag klagar inte. Jag klagar faktiskt inte alls. Nu är jag helt uppdaterad och i fas, men jag måste ta morgondagen för en jag-dag faktiskt. Dels för att jag ännu en gång ska på sjukhuset och träffa läkare samt att jag måste hämta ut nycklarna, men det har varit mycket nu och jag vill bara ha en white trash-dag med pizza till middag och väcka Marys raseri med att spela tv-spel.
 
Nästa vecka vill jag fokusera på bröllopsplanerna, beställa ringar och börja att fixa en klänning. Sedan letar vi för fullt efter en lägenhet samtidigt som vi behöver prioritera och besiktiga djuren. Svenssonlivet är inom räckhåll nu om vi spelar våra kort rätt.
 
Jag ska gifta mig med Mary!!! JAG SKA GIFTA MIG MED MARY!!! Förstår ni? Kärlek överallt!!!
1 YOLANDA:

skriven

Ja, ibland måste man prioritera. Jag har också det väldigt rörigt och fullt upp just nu.

Kram <3

2 Anonym:

skriven

Hur vill ni att erat bröllop ska se ut? 8-bitars tårta? ;) Hehehe

Kommentera här: