Pinball.

 
 
 
Jag har varit en kula i sjukhusets pinball machine idag. Någonstans vid fjärde receptionen på andra våningen började jag hitta rätt.
 
Ja, jag är inte riktigt frisk i kroppen. Njurarna har tagit stryk av antiinflammatorisk medicin som jag tar mot ryggvärk, men de återhämtar sig sakta men vad de tror är säkert. Dock indikerar mina problem att jag kommer få kroniska problem med njursten vilket bådar gott för framtiden, jättekul. Jag får ta det då i så fall.
 
Det är inte bra med tanten.
 
Jonathan kom över i eftermiddag och det har sparkats arsle i Xena. Ärligt talat, Tekken 4 är häftigt men jag är en N64 kind of gal helt enkelt. Jag vill dock spela klart alla Silent Hill vi har på PS2:an men det är svårt, riktigt svårt. Jag måste börja om på en lättare level för att komma någonvart.
 
Min tumme börjar vara med i matchen igen så jag har lirat en del ukulele. Jag måste borsta av lite rost för jag behöver titta på det jag gör för att spela rätt. Jag får spendera lite tid med den varje dag igen för att komma in i det hela igen, jag tycker att det är ett så glatt instrument oavsett om jag spelar i moll. Jag gillar glatt. Jag tycker om glatt.
 
Lägenhetsjakten har nått en ny nivå och imorgon ska jag se till att få en visning på en lägenhet. Men mitt hem är i Mary, den saken är säker. Det är vi som utgör Kreativitetens Näste, det är vi som är hemma-känslan.
 
Jag skulle vilja ha en hint om jag har okej chanser att komma in på mitt förstahandsval på universitetet till hösten. Jag är så peppad, det är så himla spännande och jag vill så otroligt mycket. Skapande musik kommer inte vara helt okänt och nytt på ett sätt, i och med att jag kan grunderna för många instrument som jag lirar med jämna mellanrum, men just skapande-delen är annorlunda eftersom jag är mer en person som gör tolkningar av andras låtar. Jag är inte van att vara låtskrivare men jag tror inte att det är ett krav. Däremot är det antagligen ett krav att skapa musik. Jag är bra med ord i längre texter, jag har en del texter som jag vill tonsätta men det är ändå ny mark för mig. Jag tänkte gå händelserna i förväg och lära mig lite mer om Cubase eftersom det är det programmet som kommer användas. Jag behöver hur som helst kunna lite om det i mitt arbete på Kärnhuset. Och jag vill ju kunna skapa musik hemma hur som helst.
 
09.30 börjar jag imorgon. Det blir bra. Jag är glad att alla provtagningar och sådant samt läkarbesök är gjorda, så att jag kan återgå till att fokusera på jobbet.
 
Mary sa att jag var fin idag. Det satte tonen, jag har känt mig fin idag. Älskade Mary.
 
Jag är allmänt peppad för framtiden och vad den har att bjuda på men just nu behöver jag verkligen sova.
1 Yolanda:

skriven

Hoppas att det går bra med proverna! <3

KRAM

Kommentera här: