Chicks on Nintendo - Fluffig rosa kanin-Despair i Xena Warrior Princess.

 
 
 
Vi bjöd hem två kompisar i eftermiddag och det ena ledde till det andra. Jag är kär i N64:at och nu finner jag att vi suttit och spelat Xena i mer än sju timmar, och vi fortsätter. Vi hade i och för sig en matpaus med hemkörd mat (vem har tid att laga mat egentligen?) men det var allt, det har varit game sedan dess vilket känns helt galet egentligen, men det är kul. Vi battlar varandra men har nu kört lite quests för att låsa upp cheats. Det är ju inte helt ärligt att sno dem från nätet, det tar bort det roliga i spelandet.
 
Äntligen fick vi cheatet att spela Despair i en rosa fluffig kanindräkt. Eller är han något sorts kaninmonster? Hur som helst, tv-spelstumme deluxe nu och den röda kontrollen med originalspak gick från glapp till sönder så J opererade den, men jag måste helt enkelt vänta på att få gamecube-spakarna med posten för att lösa problemet. Jag tycker att det är helt galet att originalhandkontrollernas spak tål så lite, med tanke på att det inte krävs mycket alls för att mosa den. Tills vidare måste vi använda piltangenterna på den röda handkontrollen och det är lite
 
J körde just en speedrun och slog rekordet hittills med 02:26, drog en till speedrun direkt efteråt och slog sitt rekord med en sekund, 02:25 - grymt ändå!
 
För the geeky ones så kommer vi göra en youtubekanal för vårt tv-spelande. Sök på "Chicks on Nintendo". Det kommer inte bara vara Nintendospel men antagligen oftast. Speedruns, fighter och reaktioner vid spelande!
 
 ... och medan jag skrivit det här inlägget så har vi spelat ytterligare en halvtimme och ingen vill ge sig. Vinnarskallar hela bunten. Men ingen vill ju vara den som...
1 Pipi:

skriven

Gamecube är bäst! Jag har i princip slutat spela tv-spel efter den, men plockar fram mina Zelda och Resident Evil med jämna mellanrum. :)

2 Pipi igen:

skriven

Oj, det var ju N64 ni spelade! Fint det också! :)

Kommentera här: