Blommor i februari.

 
 
 
 
Flower är ett spel som jag tyckt om att spela på mornarna när jag vill mjukstarta. Som vanligt när jag spelat ut ett sådant luddigt och vackert spel så blir frågan; Vad har jag just bevittnat?
 
Det blir alltid högst filosofiska tankar när det kommer till spel som inte har en uttalad story utan som är en upplevelse. Jag skulle tro att de flesta inte vill spendera sin tid med spel i den här klassen eftersom det faktiskt är lite som att gå på ett interaktivt museum. Precis som alla andra spel som Giant Squid Studios skapat. Hata det eller älska det, helt enkelt.
 
Jag måste lufta tanken om att jag tänker att blommorna i lägenheten drömde, att jag fick gå in i deras drömvärld och susa ("flow:a") runt. De flesta drömmar var vackra, och så naturligtvis även en mardröm och ett crescendo där blombladen bara slog sönder allt i sin väg för att ta sig in i stan, ge staden lite kärlek.
 
Vad jag annars pysslar med:
Bok: Inte som andra döttrar av Deborah Spungen (den läser jag en gång om året.)
Spel: En ofantligt mix. God of War när jag inte orkar tänka, Limbo när jag vill plattformspussla, Rime för att det är fint och pussligt. Jag har nyss spelat ut Black Mirror (ej att förväxlas med TV-serien) och Telltales Batman.
Musik: Komponerar musik ihop med Patrik för hans spel, tonsätter ett par av Jojjons texter. Pop och pepp i lurarna när jag promenerar och tung synth när jag ska sova. Väntar på albumsläpp av Julia Nunes.
Instrument: Synth/piano och gitarr.
Serie: Twin Peaks och That '70s show.
Sömn: Som en prinsessa.
Mat: Talriksmodellen och hinkar med te.
1 Anonym:

skriven

Har du spelat Ori and the Blind Forest? Ett jättevackert plattformspel med ett fantastiskt soundtrack. Dessutom en utmaning rent spelmässigt. Älskar det spelet, och soundtracket!

Kommentera här: