Protagonisten.

 
 
 
Efter en jättefin kväll med en vän, PS4-lekar och skratt så hamnade jag på partybussen hem. Min mage vände sig när hoppade på och inte kunde undkomma alkoholstank och svett illa dold av parfym och energidryck. Vilken jävla soppa. Och bussen vände innan jag skulle av för att ta igen två hållplatser bakom den jag hoppat på... Ett fyllo skällde ut chauffören och om jag inte varit så illamående med panik i bröstet så hade jag lagt en kommentar om att alla gör fel ibland för att dämpa hetsen.
 
Hoppade av bussen och gick förbi Rouge! som hade en lång kö till entrén. Jag insåg min geekyness när de som hoppat av vid min hållplats tömde sina ölflaskor inför krogbesök och jag tänkte att min kväll kan gott ta slut här efter en dag med bokläsning, anime och TV-spel. Meh, jag har gjort det där klubbandet. Tycker om häng mer än fest.
 
Jag satte spontant nycklarna mellan fingrarna i knuten näve när jag gick hemåt, även om jag älskar Umeå och dess befolkning i stort så är jag fortfarande en kvinna i en mans värld.
 
Tidigare idag träffade jag Olivia. Hon gav mig kaffe och kakor och vi diskuterade livet från de torn med god vy som vi tycks kunna bygga tillsammans. Jag får alltid ut någonting nytt av att diskutera med henne, för vi är så olika. Trots att vi känt varandra i så många år. Hon är the puppet master i sin värld och är mer explosiv/impulsiv och jag är den som drar tillbaka och är mer praktiskt lagd och jordnära och vill vara folk tillags. Det är egentligen sjukt osannolikt att vi två är så goda vänner.
 
Vi diskuterade olika personlighetstyper. Det blir ofta så, prat om hur människor är lagda och det blir kul att klura på hur de i vår närhet skulle agera och reagera. O gillar att göra personlighetstest på sin omgvining efter flera test är jag mest lik Protagonisten.
 
Jag, Obama och Morpheus liksom... Det som INTE stämmer där är att jag skulle vara överdrivet snäll (jag har en elak sida också) och att jag skulle vara mest extrovert. Jag är en extrovert introvert - jag älskar att umgås med människor men behöver mycket tid att återhämta mig i min ensamhete, ha egentid. Efter en intensiv period av att anpassa mig efter andra i arbetsamma stunder så behöver jag vara introvert ett tag, men det går inte om jag inte planerar in tid i schemat då jag bara är med mig själv.
 
Jag gillar raka rör även om det inte alltid är lätt. Jag har så många relationsproblem som personerna jag har dem med inte känner till, för att jag inte vill vara den som är den så att säga. Fast det är väl det som gör mig mer diplomatisk också. Hur som helst så är det roligt att reflektera över ens tillgångar och svagheter i personligheten. Du borde göra testet för att se hurdan din personlighet är i en helhet, möjligheterna till att komma till större insikt om sig själv är större om en är medveten om dem.
 
Nu har jag snart kommit ner i varv för idag. Jag lyssnar på Life is Strange soundtracket på Spotify, det är det bästa soundtrack jag någonsin hört i ett modernt spel. Jag ska lägga mig och fortsätta läsa Hungerspelen, jag lovar att jag kommer skriva om bokserien sen för jag har tusen åsikter och tankar om metaforerna och undermeningar.
 
Godnatt världen.
 
 
1 Anonym:

skriven

Kram <3

Kommentera här: