Mycket mer än en semla.

 
 
Det har varit en fin dag. Jag har visat lägenheten och rummet för min kommande inneboende och det känns väldigt bra. 95kvm är för mycket för en person, det är för mycket för mig. Visserligen befolkar fyra katter också utrymmena men på något sätt så hamnar alla tätt intill varandra ändå - runt mig eller i sängen. Så det är väldigt skönt att få det uthyrt till en fellow nerd.
 
Jag köpte semlor och åkte till Linn för att dryga ut sjuktiden. I dörren fick jag Atos i famnen, som inte förstår sin egentliga storlek och om jag inte hade varit förberedd hade han kanske golvat mig. Det är inte lätt att vara valp, och det är inte lätt att ha valp heller. Det är hur som helst fantastiskt roligt att ha att göra med glada hundar som har lite vikt, och tål lite.
 
Apelsinkrokant i grädden - ni förstår, en semla är inte en semla längre. Eller, det finns semlor, sedan finns det alla andra varianter som liknar semlor väldigt mycket. Ossian vaknade när L gjorde kaffe till bakverken och det gossebarnet är som en liten Mowgli med Frenja som Akela och Atos som Baloo. Plus bajsblöjor, då. En rätt romantisk beskrivning av någonting som inte är helt lätt att orka med jämt.
 
En dålig dag för en annan kan bli en guldkant för en annan, helt klart.
 
Kom hem och kollade upp Wintergatan Wednesdays. Martin har lagt upp en version av All Was Well och lovat två videor imorgon. Det är snällt mot oss tokiga fans som sitter och uppdaterar youtube varje onsdag för att få vara med på Wintergatans resa! All Was Well passar också utmärkt som avslut och som en godnattvisa/godnattberättelse för den här dagen.
 
 

Kommentera här: