Ed Sheeran is so lucky.

 
 
Damn, that's hot!
 
Walk off the Earth slutar aldrig imponera på mig. Jag skrev senast om dem i mitt återuppstartsinlägg (det är ett ord) av bloggen och tyckte då att "Walk off the Earth är ett av mina absoluta favoritband av många orsaker och inte bara för deras musik utan också kärnan och själen samt kreativiteten utanför det musikaliska. Det kändes som någon konstig identitetskris när de släppte "Lighters up" som de gjort med Snoop Dog som röker braj i videon och det kändes bara flummigt och att the Dog i min värld är överskattad. Sedan kom #FireInMySoul som jag först blev besviken på eftersom de lät som Aviici och inte som WOTE, men låten fastnade ändå och jag tänker att det är en rätt naturlig utveckling för ett band som gick från 5 peeps 1 guitar till att spela i TV på nyårsafton i Kanada."
 
Nu har de skapat en video som är så enkel och samtidigt så komplex som gör att jag kan lyssna och titta om och om igen. Back to the roots igen, att de använder saker som är så basic som bestick, tuber och andra saker som helt enkelt låter bra samplat. Videon ovan blev jag glatt överraskad av, att de använder låtar som egentligen är hyfsat plagierade och synar dem genom att göra en fantastisk mashup. I sitt vardagsrum. Visserligen inte live, men ändå. Lekt med texten och fått in den i låten, och bara nailar saker genom samarbete och simultanförmåga.
 
Jag är ganska glad att jag fått uppleva dem live, ingen besvikelse där.
 
De har gjort att jag hittat artister som jag aldrig egentligen gillat förut. Ja, jag har till och med diggat One Direction sedan de gjorde en cover på Drag Me Down...
 
 
 
 
... och jag känner att de hittar kärnan i låtarna och sedan gör något ännu mer spännande av det. Sedan går det inte att blunda för hur otroligt duktiga är i både det kreativa och praktiska med musik. 
 
Nu tar vi helg och jag ska hälsa på i Nordmaling och fira mormor Birgit 85 år. Så cheers to the friggin weekend allihop!
 
 
 

Kommentera här: