Knäckt!

 
Jag har haft en, som bilderna visar, FANTASTISK långhelg på TV-spelsjam, ett konvent här i Umeå på Klossen. Det var mitt första besök där någonsin faktiskt, och jag var blown away redan när jag kom dit. Proffsigt men personligt, tonvis med kul och varierat.
 
Tanken "varför inte?" blev ledmotivet. Jag gjorde bort mig i Mario Kart 8 core-tävling, såg speedruns, var med på quiz, tävlade i Rock Band och utmanade en grym person i arkad-tetris (och förlorade) och jag tror att jag var den enda som fixade alla 20 foton till fotojakten och tiggde mig ett pris för det. Jag menar, det var väl kämpat.
 
Klossen ligger bara runt hörnet, så jag och Mary sprang en hel del mellan hemmet och... andra hemmet. Nästan all vaken tid vad på jamet, som det bör vara. Ett kvitto på hur grymt det var!
 
Jag dunsade hem efter avslutningen på söndag kväll och kände att nu, nu kommer jag vara trött ett bra tag. Jag har levt på endorfiner i fyra dagar och började slappna av igen... Då kom det, något jag undvikit med glans i typ tre år - en rejäl förklning. Jag är inte så kaxig nu kan jag lova, jag har nästan lite panik över hur dåligt jag mår eftersom det liksom inte går att bara lägga ifrån sig det och gå därifrån.
 
Som tur är så har jag världens bästa frusamhet. Hon har handlat åt mig, köpt hem gotta och snus, jag uppskattar att hon går ut med Puffen och framför allt så står hon ut med mig som är gnällig. Dessutom lär jag ha smittat henne så att hon står på tur.
 
Det är lite svårt med förkylningar, när en ska äta sig frisk. Jag har tänkt mycket på att "YEAH, jag är sjuk och då får jag äta vad jag än vill, vad jag än är sugen på!" - men jag har tror det eller ej ingen större lust. Jag äter för att jag borde och för att jag måste och intar så mycket vätska som jag kan. Inget känns lockande.
 
Jag sitter och beundrar Yoshi's Woolly World. Mary frågade varför jag inte börjat spela det när jag äntligen har köpt det, och jag sa att det antagligen är för att jag vet att jag kommer sitta många timmar och att det krävs committment som jag inte har nu när jag är föryld. Istället sitter jag och tittar på WiiLikeToPlay på youtube och ser fram emot när jag väl ska sitta ner och göra Yoshisarna glada i en garnvärld.
 
Dags att snora vidare.
 
 
 
 
1 Didi:

skriven

Synd att man missade :(

2 Anonym:

skriven

Härligt!! :-D ;-) <3

Kommentera här: