Retrospel säljes och Star Wars-kväll.

 
 
Nu åker dessa spel. Super Mario 3 till NES, SCARS och Star Wars: Shadows of the Empire till N64 i jakt på andra spel med manualer och boxar. Säljes på grund av att jag har Super Mario 3 med manual och box men dubletter på spelet vilket är onödigt att ha hemma när någon annan kan ha kul med det, de andra för att de helt enkelt inte spelas här hemma.
 
Vid tillfälle ska jag gå till Game och be dem värdera dem, alltid bra med en second opinion. Beroende på vad de säger så får jag se om jag säljer dem på nätet i någon form av auktion eller byta in dem hos Game... Nog för att jag samlar, men jag samlar bara på spel jag vill spela. Inte bara för att sitta på spel liksom. Sitter i valet och kvalet att låta Quake II till N64 gå vidare, den är en enorm nostalgifaktor för mig så jag håller hårt om den på det sättet, men vi spelar andra spel för det mesta. Nåväl, is i magen. Jag kan ju hålla fast vid den ett tag till.
 
Jag förstår inte riktigt det här med att retrospel inte är så lättillgängligt, sedan snordyrt när en hittar dem. Det är ju de som är värda att spela, tycker jag, snarare än det senaste. Jag är inte så mycket för att det ska vara nytt, och jag tycker att det är jättemysigt med kass grafik. Men jag tror det mer handlar om fina barndomsminnen, jag finner stor glädje i dem.
 
Fast GTAV kommer ju bli retro framöver för nästa generation i och för sig. Tiden är en rolig sak.
 
Egentligen skulle jag villa ha ett SNES eftersom jag spelat mycket spel genom emulator när jag var liten och det är fullständig nostalgifaktor, men sådant kostar och vi sitter redan på tre retrokonsoler. Det är lite jobb med att hålla dem rena och dammfria och de är inte tvärbilliga plus att det ska finnas tid att spela allt också. Jag önskar att dygnet hade åtminstone 6 timmar till för att både kunna leka, läsa, musicera och göra allt annat. Bara 6 timmar till, snälla Högre Makt?
 
Kass hälsa idag. Jag var tvungen att gå från jobbet eftersom jag hade så ont i ryggen. Sedan tilltog huvudvärken också. Jag börjar bli ganska van att gå runt med smärta men jag behöver en paus snart.
 
Läser just nu Tusen Små Bitar, slukar den med hull och hår - igen. Det var länge sedan jag läste den, men den är genialisk trots att författaren utgav den för att vara självbiografisk när den inte riktigt är det. Jag ska läsa stycker om när James Frey var hos tandläkaren för att göra två kronor och två rotfyllningar utan bedövning innan jag går till tandläkaren nästa gång, bara för att få ett perspektiv på hur jävla illa det kan vara.
 
Jag är lätt förkyld och det kommer olägligt. Eller, är det någonsin lägligt med sjukdom? Ikväll sitter jag och Mary under hennes snugrug som vi delar och ser på Star Wars på femman. De börjar med de äldre filmerna, de första men sista i serien. Jag tycker verkligen att I, II och III är ganska dåliga, rätt ovärda att se egentligen just för att de inte behövs riktigt för att förstå berättelsen och det är jag nog inte ensam om att tycka, och att det är lite pittoreskt att se de gamla filmerna även om de är "uppfräschade" versioner.
 
För ungefär tusen år sedan gick Star Wars-filmserien på fyran, då var översättningen så fruktansvärd att det inte gick att titta. "Artoo-deetoo" och "Seethreepeeo" har jag för mig att de skrev istället för som det ska vara.
 
Jag ska sova i natt och inte ställa väckarklockan i hopp om att kroppen läker sig under sovtimmarna - om det blir några på morgonsidan. Hoppas att värken ger sig ett tag för det börjar bli jobbigt.
 
Jag lägger ackord på Kommissarien och Gretchen, fantiserar att få svar på min ansökan till Skapande musik 30p och hoppas och drömmer. Åh vad jag hatar att vänta! I juli händer det.
 
Oavsett hur jag mår imorgon så måste vi till veterinären med Puffen. Han har en tid på eftermiddagen och jag hoppas på att vi får en bedömning av hur mycket han ser, eftersom han uppenbarligen har gråstarr samt vad vi kan göra och om det är värt att göra någonting på en farbror på 11 år.
 
Nu fortsätta se Star Wars IV och sedan kräla i säng och sova och drömma. The force får söva mig. Jedi mind tricks.
 
 
1 Pipi:

skriven

Det där stycket om tandläkaren alltså. Fyy-yy fan. Fick nästan panik när jag pinade mig igenom det. Bra bok!

Kommentera här: