Projekt: Sortering.

Sortering, PUH.
 
 

Jag har sovit rätt dåligt i natt. Jag slocknade direkt när jag släckte lampan, men vaknade av oroliga drömmar och smärta i höfter och rygg fler gånger. Jag tror att klockan var 05.30 när jag gick upp till soffan för att sitta och läsa ett tag. Att jag börjat göra sjukgymnastiska övningar har än så länge bara gjort värken värre och det rår inte smärtstillande på. Det är hemskt jobbigt att det gör ont när jag ligger, det blir färre timmar sömn och sämre sömkvalité.
 
Jag gick sedan i säng igen efter ett tag och drömde mardrömmar på morgonsidan. Jag steg upp med Mary och vi planerade vår dag. Jag har nu startat ett par projekt som handlar om sortering. TV-spelen är färdigsorterade efter konsol, jag har mina käraste N64-spel och handkontrollerna i en fin låda nu och inte över hela golvet. NES-spelen och PS2-spelen fick dela låda. Nu ska jag hitta någonstans att placera dem så att de är lättåtkomliga utan att vara i vägen.
 
Jag sorterar medicinskåpet också vilket visat sig vara ett större projekt än vad jag trodde. Det blir en stor retur till Apoteket med mediciner som inte är aktuella, och jag har delat upp mediciner i receptfria och användningsområde. Det är allt från mage till förkylning och värk. Något som jag inser att vi behöver ha bättre utbud av är sårvård, plåster och sådant. Det är ju ett absolut måste i ett medicinskåp om olyckan skulle vara framme.
 
En man från Bostaden kom förbi och bytte vårt krackelerade handfat idag. Han var jättetrevlig, vi pratade katter och sådant medan han joxade men jag var lite paff över att de var så snabba med att komma med nytt, det var jag inte beredd på alls och han fick komma in där jag yrstädade och sorterade. När han gick sa han "Städa inte ihjäl dig nu". Jag lovade men kanske bryter löftet.
 
Jag tar en paus nu efter att ha dammsugat del 1. Jag tog Puffen på en kortis och nu ska jag läsa lite, sedan äta någon form utav lunch. Jag jobbar eftermiddag/kväll men ska iväg lite tidigare för att bli intervjuad för ett byggprojekt på sjukhuset och lämna en gitarr. Det är en fullsmockad dag och jag hoppas bara att jag hinner knyta ihop säcken innan det är natt.
 
Inte för att jag behöver göra allting nu egentligen, men jag har gjort det där felet att starta flera projekt och antingen måste jag ha tillräckligt med is i magen för att låta dem ligga ett tag eller köra hårt och göra klart allt.
 
Över och ut.
1 X:

skriven

http://www.nll.se/sv/Om-landstinget/Press/Pressmeddelanden-2015/Allvarlig-handelse-vid-Sunderby-sjukhus/

Du vet inget om detta?

Kommentera här: