Always choose Continue!

GAME OVER!
Always choose Continue!
 
 
 
Nu har jag försökt blogga i flera dagar, men det finns egentligen inte mycket intressant att skriva.
 
Jag håller mig sysselsatt med saker jag tycker om att göra och det är skönt. En frisk blandning mellan att vara social, spela tv-spel, musicera och gymnastisera teknik, och i helgen har jag träffat min bror och Teresa och flera vänner. Jag har också börjat läsa mer igen vilket känns väldigt skönt.
 
Äntligen har jag tagit mig till en sjukgymnast och har fått en bunt övningar att göra för att ryggen ska bli bättre. Problemer är att det i början, herregud vad jag hoppas att det bara är i början, gör mer ont när jag gjort övningarna. Jag har jobbig smärta i syggslutet och ner mot benen.
 
Det är mycket planeringar på gång, det är därför jag försöker skynda på saker som sjukvård och utreda min kropp, veterinärbesök för djuren och samla ihop mitt liv, vårt liv. Det är bröllop, flytt och eventuella studier. Vi bygger näste, jag och Mary. Vi samlar ihop det vi vill ha, vi vill verkligen hitta den perfekta lägenheten för våra behov och har räknat ut hur mycket lyx vi kan unna oss, vi är ju en liten familj och det känns väldigt tryggt och fint, nu tänker jag åtminstone 20 år framåt och vi söker lägenheter därefter. Det gäller att skynda långsamt och men vara på rätt plats vid rätt tid för att hitta det där stället dit Kreativiteten Näste ska flytta.
 
Spelmässigt så varvar vi just nu mellan åttabitars och PS2:an, Sedan vi fick hem Zelda till den förstnämnda konsolen så har hon suttit ofta och länge med spelet och det är jättekul. Jag gav upp Silent Hill 3 och började på ettan istället. Grafiken suger men det är ju ändå grunden till de andra spelen.
 
Vårt sovrum har fått namnet Fairy Lake, det är ett ställe där vi hämtar kraft. Det verkar som att jag trivs väldigt bra, för jag sover på lite udda sätt verkar det som. Ibland med händerna knäppta över magen, ibland med armarna över huvudet och så vidare. Det måste ju ändå tyda på någon sorts trygghet att kunna ligga och mumla och citera Super Mario Långben när Mary ber mig flytta på mig.
 
Nu söker jag något tips på freeware att göra videor i, som ska vara lätt att använda och inte kräva så mycket av min dator som inte är anpassad för tyngre mjukvara att skapa multimedia i. Jag vill bara klippa till enkla videor lite snyggare och ha med intro och outro för vår kanal ChicksOnNintendo på youtube. Jag har ju min vän google, men det vore roligt om någon av er där ute i cyberspace kunde berätta om egna erfarenheter!
 
 
1 YOLANDA:

skriven

Lycka till med lägenhetssökandet! :D

KRAM <3

2 mary:

skriven

Moviemaker är ju en bra vän :)

Kommentera här: