Fin dag (med video och bilder.)

 
 
 
Ungdomskvällen igår var fin. Kapellmästaren var inte där, men vi var en trio som gick ut och spelade blues - något som jag faktiskt aldrig riktigt spelat. Det var nytt och det lät faktiskt rätt bra när jag kommit in i det. Duktiga killar som jag spelade med!
 
Människor är så intressanta. Jag tycker mycket om att bara sitta och diskutera, och ungdomsgruppen är verkligen riktigt öppen och fin. Ett gäng satt och pärlade, de har satt igång ett projekt som de sedan ska ställa ut på något vis. M gjorde en tampong, O jobbade på en livmoder och Rosita gjorde bröst tror jag. Genusmedvetenhet är grejjer.
 
När jag kom hem var det bara att stupa i säng.
 
Idag har det hänt mycket fint. För det första så började den med att vakna upp bredvid Mary och mysa innan vi behövde kliva upp. Jag är så otroligt bortskämd! Att älska och bli älskad... jag hade aldrig ens vågat drömma om det. Och det är lika underbart att få ge kärlek som att ta emot den
 
Jag åkte till jobbet och infann mig strax innan 10, tog en kaffe och snackade med gänget som brukar hänga på morgonsidan. Jag har gjort lite diverse idag, det har inte varit en så hektisk dag så jag tog mig lite stuidotid för att lira. Det var rent förlösande faktiskt, som alltid.
 
Jag är sjukt nöjd över mina hörselkåpor/hörlurar, det har verkligen lyft allting. Jag kan ge som satan på trumsetet utan att mörda mina öron. Bästa köpet på ett tag.
 
 
 
 
 
Nu börjar pop/rock-kompen ändå sitta hyfsat, dags att experimentera.
 
Idag hade jag, Ann-Louise och Anna från Viva ett samtal. Jag är nu officiellt enligt alla myndigheter arbetspraktiserande i 25-50% och det känns fantastiskt! Vi raddade upp mina arbetsuppgifter och jag är övertygad om att jag kommer växa med rollen och kunna ta på mig mer ansvar med tiden. Jag är nyfiken på människor villket liksom är grunden till det hela, jag är inte direkt svårpratad eller har problem med att lyssna eller förstå sociala koder. Det är en hel del umgänge för psykosocial hälsa, men jag gör gärna andra arbetsuppgifter också. Det är ju ett hus med allt vad det innebär, ett personalcooperativ, som ska hållas igång och ingen dag behöver vara den andra lik. Trots mitt kontrollbehov så funkar det bra för mig. Jag brukar känna mig stärkt efter en dag på jobbet om det inte är någonting särskilt. Jag är så nöjd med att jag målmedvetet söker arbetsuppgifter när jag känner att det är torka och ärligt talat, så är det ganska bra att hoppa in i till exempel fiket när de andra ska sköta verksamheten från grunden. Det blir förhoppningsvis en avlastning för dem.
 
Jag har fått en otrolig ego-boost. Jag satt under mötet och skruvade på mig för att jag fick så mycket beröm, inte bara när det kommer till prestationer utan för att jag är den jag är. Jag har absolut hittat helt rätt plats och det är lagom krävande. Nu fyller jag i hur mycket jag arbetat varje dag för att redovisa för Ungdomstorget och Försäkrningskassan.
 
Det är helt enkelt officiellt och jag har kommit en bit på vägen. Jag vill visa mig vara en person att lita på. Jag tar detta på största allvar men har samtidigt kul.
 
Det är som att komma hem. Honey, I'm home!
 
Sedan har det varit kärlek hemma. Som vanligt men ändå andrig mindre laddat för det. Kyter ihop säcken med att säga att jag har tur.
 
Imorgon är det bildterapi på EBC, sedan blir det hemmaprojekt. Antagligen kommer dagen gå i kreativitetens tecken, jag har sällan tråkigt kan jag lova. Mer roligt skriver jag imorgon.
 
 
 
 

Kommentera här: