Lugn och ro.

 
 
 
Jag gillar det här med att göra precis ingenting, åstadkomma ingenting, men ändå känna att allt är okej. Lugnt och skönt.
 
Bilden ovan på Mary representerar de senaste dygnen - vi spelar Xena Warrior Princess till förbannelse och det är nu som vädurarna i oss visar sig. Om jag utmanar Mary eller tvärt om så tar vi utmaningen, och vi ska bara spela EN runda till hela tiden. Ingen vill ju släppa spelet som en förlorare, ingen av oss ger sig.
 
Jag kom på en sak idag. Jag brukar alltid prata som att helvetet kommer braka loss om en en månad, en vecka, en dag, en timma, jag brukar förvänta mig kraschen, det värsta, allt sådant. Men nu... Ja, saker är i det stora hela väldigt bra. Det är ett liv, det är som det är och det är intressant och tråkigt på samma gång. Varför ska egentligen någonting bli sämre igen? Jag menar sådär riktigt dåligt. Det måste inte bli så och det gör att jag känner mig vardagslycklig.
 
Jag och Mary jagar en större lägenhet nu. Imorgon ska vi gå och titta på en 3:a som visserligen antagligen kommer gå till någon annan, men jakten är liksom på gång på riktigt och nu ska vi hitta ett ställe där vi vill vara länge, där vi kan se oss leva långt tillsammans och verkligen känna oss som hemma. Fast hem-känslan har jag redan, jag är trygg med Mary och våra djur, trygg med det sammanhang jag är i och jag trivs där vi bor eftersom det är vi som bor här. Men större behöver vi, helt klart.
 
Projekt Rädda-Saaris-njurar har ökat i takt. Jag har idag tagit blodprover och fått saker förklarade för mig, hur det går till med alla olika provtagningar. Förhoppningsvis blir det någonting bra av det hela, förhoppningsvis har min kropp fått läka lite under de senaste månaderna. En förkalkning måste läka sig själv, det är inte mycket mer att göra än att dricka vatten och inte ta mediciner som belastar njurarna, som läkemedel som är antiinflammatoriska. Det enda de kan ge mig är egentligen ordentliga svar och kartlägga exakt hur det ligger till. Mycket besvärligt, jag hinner inte springa på sjukhuset.
 

Kommentera här: